Nya rutiner om hembesök hos prenumeranter

Med anledning av de nya rekommendationerna kring begränsade sociala kontakter med äldre, för att minska smittspridningen av corona/covid-19, har vi tillsammans med vår samarbetspartner Polar Print ställt in alla hembesök hos nya prenumeranter av dagstidningen som taltidning.

Vi vill uppmana er att fortsätta skicka in beställningar av taltidningsprenumerationer som vanligt. Just nu undersöker vi alternativa sätt att leverera spelare och introducera nya prenumeranter till dem, som inte kräver hembesök. På så sätt hoppas vi kunna säkerställa att så många som möjligt får tillgång till sin dagstidning.

I de fall en behovsutredning visar att det inte finns möjlighet att leverera eller introducera spelarna på ett bra sätt utan ett fysiskt hembesök så kommer Polar Print att kontakta er för att justera startdatum för prenumerationen, så att prenumeranten inte betalar för en tidning som inte kan levereras.

Vi återkommer med information löpande om det skulle ske några ytterligare ändringar i rutinerna.

Har ni frågor kring beslutet, kontakta:

Anna Jönsson
Ansvarig MTM:s kundtjänster
Tel: 0704 534 879
E-post: anna.jonsson@mtm.se

Vid frågor kring den dagliga supporten kontakta Taltidningshjälpen som vanligt.


Publicerad: 19 mars, 2020

Tipsa en vän om denna sida via epost.
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)